עולם שקילת הרכבים הוא עולם מעניין ומורכב. מובן כי לא ניתן לשקול רכב כפי שאנו רגילים לשקול כל דבר אחר בחיינו – קילו עגבניות בסופר, בשר, או אפילו את עצמנו – ולכן אנו נדרשים לשנות מעט את החשיבה בכל הנוגע לשקילת רכבים.
שקילת רכבים נעשית על ידי משקלים ייעודיים לכך, והיא מחולקת לארבע צורות שקילה שונות:
- משקלי גשר
- משקלי סרן
- משקלי גלגל
- משקל רכב פרטי
צורת השקילה היחידה המאושרת בישראל לצרכים מסחריים היא משקל גשר, אך אנו נפרט גם על שאר הצורות.
משקלי גשר:
כדי לשקול משאיות, קיימים בישראל משקלים המיועדים בדיוק לכך, והם מאזני הגשר. מדובר במאזניים גדולים מאוד (בדרך כלל בגדלים של 9-18 מ', ולעתים גם בגודל של 32 מ'). כושר השקילה של מאזניים אלו הוא עצום – 40 טון או 80 טון, ואם רוצים ניתן גם להזמין מאזניים גם יכולת שקילה גבוהה יותר. אלו אינם משקלים ניידים, ויש להתקין אותן באופן קבוע בקרקע.
משקל סרן:
פירוש המילה סרן הוא צמד גלגלים. על כן, מדובר במשקל השוקל צמד גלגלים אחד של הרכב. צורתו של משקל זה היא ארוכה וצרה, כך שניתן לשים עליו את הסרן כולו של הרכב. בזכות צורתו הנוחה, הוא יכול להיכנס בקלות למתחמי עבודה קטנים או בינוניים, שאין בהם מקום להכניס משקלים מאסיביים יותר. משקל זה הינו מאוד מדויק.
משקל גלגל:
משקל זה כשמו כן הוא – משקל השוקל גלגל אחד של הרכב. משטח השקילה של משקל זה היא קטנה יחסית, כך שניתן לשים מתחתיו גלגל אחד בלבד של הרכב. אך בזכות גודלו הקטן, ניתן לשנע אותו בנוחות ובקלות על ידי רכב פרטי. משקלים אלו משווקים גם מחומר אלומיניום – דבר אשר הופך אותם עצמם לקלים (כ- 20 ק"ג בלבד) וכך הם אפילו עוד יותר קלים לשינוע. ניתן לרכוש משקל גלגל בודד, כפול, או רביעייה לשקילה של כל הרכב.
משקל רכב פרטי:
אם אתם מעוניינים לשקול רכב פרטי או רכב גרור – משקל רכב פרטי עשוי להתאים לכם. זהו משקל השוקל עד 4 טון בלבד, ומאפשר לשקול את כל הרכב בבת אחת (בניגוד למשקל גלגל למשל) כך שתקבלו תוצאה מהירה ומדויקת.
קצת על משטחי השקילה שלנו
משטחי השקילה שלנו עשויים מאלומיניום תעופתי, הידוע בהיותו קל משקל ועמיד מפני עומסים גבוהים ומפני תנאי מזג אוויר קיצוניים של העונות המתחלפות. בנוסף, משטחי השקילה שלנו הם קומפקטיים ניידים, נוחים ומדויקים ביותר. כמו כן, הם מגיעים עם טכנולוגיית שידור אלחוטי.
יש מגוון סוגים שונים של משטחי שקילה בהתאם לסוג צורת השקילה. לכל אחד ממשטחי השקילה יש מאפיינים טכניים שונים.